Tags

, , , , , , ,

Boja je jedna od najbitnijih faktora u pogledu diferencijacije vašeg brenda.

Davne 1666. godine ser Isak Njutn je otkrio da boja predstavlja rezultat interakcije između objekta i svetlosti koja već ima određenu boju, a ne da je objekat taj koji generiše boju, kao što se mislilo. Ovaj zaključak postao je poznat kao Njutnova teorija boja, a zahvaljujući njoj konstruisan je prvi funkcionalni teleskop.

Da li se sećate perioda kada ste tek stigli u vrtić i maltene napamet znali svoje ime i prezime, godine i vašu omiljenu boju? Boja je prvi pokazatelj onoga što jesmo – ljudska bića – koja nas razlikuje od drugih ljudi. Boja je ta koja pokreće emocije, ona ima vezivni i asocijativni karakter, ona je odlučujući faktor u kupovini.

Izvor: careerdreams.pixnet.net

Izvor: careerdreams.pixnet.net

Dokazano je da ljudi različito reaguju na određene boje i da one kod njih izazivaju različita emocionalna stanja, ponašanja i raspoloženja. Imajući u vidu ova saznanja otvara nam se put za primenu istih u svrhu marketinga, advertajzinga i poboljšanja prodaje uopšte.

Boje koje su u trendu za ovu sezonu (proleće – leto 2013) su siva, mango, mint i ljubičasta. Ove boje se mogu primeniti, kako na modne trendove tako i na dizajniranje proizvoda u svrhu marketinga.

Zašto bi uopšte vodili računa i koristili popularne boje u ovoj sezoni?

Bez obzira u kojoj ste industriji zaposleni, Vi ste ona osoba kojoj se kupac obraća i od koje traži savet. Jedan od načina komuniciranja vaše poruke, usluge ili proizvoda jeste upravo boja. Pošto znamo da boje “umeju da govore”, uz pravilan izbor istih, Vaš brend može biti okarakterisan kao sofisticiran, moderan, dobro dizajniran, svež. Pri izboru boje, potrebno je odrediti i font koji će odgovarati uz određeni dizajn, bilo da pravite banere, čestitke, web oglase, uređujete prostor/izlog u radnji, pravite vizit karte i sl.

Dizajneri su se, takođe, oglasili povodom boja koje su u trendu ove sezone i, može se primetiti, da se ove boje dosta razlikuju od prethodne četiri koje diktiraju modne trendove u ovoj sezoni. Boje u trendu, prema dizajnerima, vuku ka primarnim bojama na čartu i predstavljaju pravo osveženje.

2013 Letnje boje – Gornji red (S leva na desno)

  • Pantone 16-3964 Monaco Blue (#154478)
  • Pantone 16-4120 Dusk Blue (#7DB6D4)
  • Pantone 16-3915 Alloy (#989799)
  • Pantone 12-1008 Linen (#F1D8C2)
  • Pantone 14-0210 Tidal Foam (#CBC6AB)
  • Pantone 13-0756 Lemon Zest (#FEE05C)
  • Pantone 16-1054 Sunflower (#E8AD26)

2013 Letnje boje – Donji red (S leva na desno)

  • Pantone 16-3520 African Violet (#B896C6)
  • Pantone 17-5641 Emerald (Pantone 2013 Color of the Year) (#C00A78E)
  • Pantone 14-6011 Grayed Jade (#97CEB7)
  • Pantone 14-0446 Tender Shoots (#BCD74C)
  • Pantone 16-1360 Nectarine (#F68E51)
  • Pantone 16-1364 Vibrant Orange (#F6892D)
  • Pantone 17-1664 Poppy Red (#EF3131)

Predlozi za implementaciju ovih finih trendi boja, u marketingu:

  • Izmenite u potpunosti (štampano ili digitalno izdanje) postera, roll – upova, logoa, banera, štandova i sl. Ljudski um nastoji da zanemaruje ono što gleda svakoga dana, ono što je poznato. Kada promenite izgled korporativnih materijala, rearanžirate izlog u trendi bojama, kupci ili klijenti će to odmah primetiti.
  • Ukoliko ste u ugostiteljskom biznisu, promenite uniforme svojim zaposlenima, u pogledu trendi boja.
  • Ukoliko se bavite dekorom u javnim prostorima, kreirajte neutralne pozadine (zidovi, nameštaj i sl.) i “prospite” trendi boje na prozore, stolove, predmete, tepihe.
  • Ukoliko ste urednik časopisa, osvežite vašu naslovnu stranu ovim predivnim bojama.

Colors are the smiles of nature.
Leigh Hunt

Of all God’s gifts to the sighted man, color is holiest, the most divine, the most solemn.
Ruskin

I can smell it already, what color I have on my palette.
Bill Alexander

Advertisements