Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Juče smo imali priliku da slušamo fantastično predavanje na webinaru (onlajn seminaru), u organizaciji Netbasea, na temu „Kako napraviti odličan web sadržaj?“ Netbase je kompanija iz Kalifornije koja ima kancelarije širom sveta, a bavi se istraživanjem uticaja društvenih medija, pruža edukaciju iz ove oblasti i nudi efikasne platforme za poslovne i krajnje korisnike navedenih medija.

Ovo je prvi put da slušamo webinar u njihovoj organizaciji. Poklonici smo Wildfire webinara jer okupljaju, složićete se ako ste imali prilike da ih slušate, kvalitetne predavače; poseduju dobre statističke podatke i „at the end of the day“ veoma su zabavni.

Ali, da se vratimo na temu Netbasea i webinara koji smo pomenuli u tekstu. Koncept predavanja je bio kako napraviti „ubistveni“ sadržaj, za Vaš blog, fejsbuk stranicu, tviter ili neku drugu platformu koju vi izaberete. Sam koncept je bio odličan, kao i primeri, ali po našem mišljenju nedostajalo im je više statističkih podataka.

Prvi primer koji su naveli kao „jako neobičnu, nadasve smešnu debatu“ se odnosio na prepisku sa tvitera između Tacco Bella i Old Spicea koja je desila u julu ove godine. Neko iz Old Spicea se našalio i postavio pitanje Tacco Bellu „Zašto Vaš vatreni sos nije napravljen od prave vatre? Izgleda kao neistinita reklama.“ Pristigao je odgovor iz Tacco Bella „Da li je Vaš dezodorans napravljen od tradicionalnih začina?“, na šta Old Spice odgovara „ Zavisi. Da li smatrate da su vulkani, rezervoari i sloboda začini?“ Ovde se završila svaka sledeća rasprava jer su oba naloga izbrisala sve tvitove na ovu temu. Šta mislite da li je ovo greška osoba koje vode nalog, ili je vid reklame? Kako bi vi reagovali u ovakvoj vrsti provokacije na tviteru?

Drugi primer se odnosio na kreativno “outdoor” oglašavanje, odnosno lansiranje nove radio stanice. U pitanju je britanska radio stanica koja pušta rock i koja je ispred gradskog centra Glasgov, u Škotskoj, postavila štand koji je imao otvore za gitare, sa natpisom iznad “Free air guitar, please take one.” Odlična ideja, zar ne?

Treći primer je ponovo vezan za tviter i kompaniju koja se bavi proizvodnjom toalet papira Charmin. Fantastična kampanja na tviteru, jako dobro osmišljena, intergrisana prema mlađim ciljnim grupama. Kompanija je uvela #hashtagove – that #awkardmoment i #tweetfromtheseat i na ovaj način prigrlila mlađu populaciju. Ko još razmišlja o toalet papiru, zbog čega bih mi npr. pratili Perfex na tviteru (ako i imaju nalog)? Sigurno ne bi zbog onih dosadnih pačića, smučili su nam se sa istim tv spotovima. Ali, Charmin je imala dobru ideju, sprovela je putem integrisane onlajn kampanje na jednom mediju veoma kvalitetno. Istina ili mit, u kompaniji kažu da su mesec dana posle prepiske sa pomenutim hastagovima, tinejdžeri pohrlili u prodavnice da kupe Charmin toalet papir i slikaju se sa svojim omiljenim proizvodom?!

Četvrti primer se odnosi na direktan napad na Microsoftov Internet explorer 7. Naime, onlajn prodavnica kompjuterske opreme iz Australije, Kogan.com, je napravila šalu sa Microsoftom jer im se ne dopada ova verzija pretraživača, iako su fanovi ostalih Microsoft proizvoda. Microsoft je na ovu sliku koja i dalje kruži Internetom odreagovala burno oduzimajući pravo Kogan.com da se pojavljuje na Bingu. Šta vi mislite?

Peti primer se odnosio na vizuelni identitet već poznatog brenda Colgate. Radi se o koncu za zube sa ukusom jagode. Na slici možete videti ovu predivnu jagodicu koja izgleda tako živo da bi je odmah pojeli.

Šesti primer se odnosio na veb sajt, koji po standardima Netbasea poseduje sve sadržaje koji su potrebni za edukaciju jednom menadžeru drušvenih medija. Govorimo o Grow Smart Biz veb sajtu koji se bavi istraživanjem indeksa uspešnosti malih kompanija u Americi. Pored toga oni postavljaju zanimljive vesti iz sveta novih medija. Još jedan dnevno sajt za čitanje (biće nam previše).

Sedmi, i poslednji primer se odnosi na mikrobloging na tviteru. Lanac restorana Quiznos iz Kanade koji su poznati po svojim preukusnim sendvičima su veoma aktivni na tviteru i redovno komuniciraju sa fanovima. Na slici ispod, pogledajte kako su odgovorili jednom fanu. Pametno, zar ne?

Eto, videli smo kako to rade oni kojima su isti alati na raspolaganju kao i nama. Zbog čega mi onda nismo uspešni kao oni, postavlja se pitanje?

Naš odgovor je: nedostatak kreativnosti, nečitanje i neučenje od uspešnijih, opšta nezainteresovanost usred ekomonskih faktora, otaljavanje posla jer je “dosadno to raditi” ili smo pretrpani tuđim poslom.

Od svega ovoga navedenog jedino što možemo da označimo kao stvaran faktor je prvi, a to je nedostatak kreativnosti kod ljudi. Ideja se ne može forsirati. Neki ljudi jednostavno imaju loše ideje i protiv toga se ništa ne može. Naše kompanije zapošljavaju upravo ovakve ljude. Ljudi sa dobrim idejama su ili na birou za zapošljavanje ili su sitni preduzetnici u našoj zemlji.

No, na webinaru su nam dali zanimljive ideje kako da poboljšamo kvalitet sadržaja koji plasiramo putem Interneta i kako da budemo „amazing“:

– Stavite se u ulogu vaše ciljne grupe ili klijenta

– Zamislite šta bi vas nateralo da kažete „O Bože, ovo je fantastično!“

– Zamislite šta bi vas privuklo na emocionalnom nivou? Da li je to lajk, deljenje nekog teksta, komentar?

– Primenite gore pomenute pristupe i postavite ga kao cilj kod svakog posta, videa ili tvita.

Šta smo naučili iz webinara?

Do sledećeg, a za ideje ćemo se čuti.