Tags

, , ,

1. Izvinite se, ako ste pogrešili

 

Deluje prosto, zato što i jeste. Prvi korak ka oporavku od PR krize je izvinjenje. Kratko i jednostavno.

 

2. Ne lažite

 

Pogrešne PR aktivnosti koje ste preduzeli neće opravdati laž, štaviše može doći do jako negativnog efekta na duge staze. Niko danas neće sažvakati ono vaše “Nisam siguran/na da sam ja na toj fotografiji”. Zato je najbolje da govorite istinu i da prihvatite odgovornost za svoje postupke, i to što pre, da vam se ne bi desilo da izgubite i vaš kredibilitet.

 

3. Koristite medije

 

Ovo je jedan od slučaja gde obično saopštenje za medije neće ispraviti stvar. Ljudi koji tvituju o vašem brendu nisu isti kao oni koji čitaju korporativna saopštenja koje priprema vaša firma. Ako se vaša kriza desila na socijalnim medijima (Facebook, Twitter, blog …) budite sigurni da će ove grupe čekati vaš odgovor upravo putem tih medija.

 

4. Ne čekajte

 

Ne čekajte! Reagujte odmah. Vesti se online šire ekstremno brzo i ukoliko čekate da „masa zaboravi“ može se pojaviti bezbroj negativnih komentara i glasina koje nisu tačne. Izaberite koji ćete stav zauzeti da bi smanjili špekulacije i izbegli odgovore na pitanja, kao što su „Zašto ste se tek sada obratili javnosti?“

5. Preduzmite akciju

Ako treba delati, delajte kako treba. Proverite da li ste objasnili akcije koje ćete preduzeti i razloge za ovakvo reagovanje. Ako ćete otpustiti radnika koji je doveo do PR krize ili vratiti novac nezadovoljnim kupcima, vaši pratioci i fanovi bi trebalo da znaju akcije koje ćete preduzeti. Dokaz da ste proaktivni je krucijalan korak ka oporavku uništene slike u javnosti.

6. Budite originalni

Izbegavajte grub jezik ili tipična korporativna izvinjenja – to možete da sačuvate za saopštenje za javnost. Socijalni prostor (na internetu) je bolji za opušten i neformalan govor. Nađite način da popravite krizu koristeći profesionalan, a opet govor koji će razumeti online mase.

7. Ne branite se

Ako mislite da ljudi neće prepoznati „ne – izvinjenje“, varate se.

  • Izvinjenja koja počinju sa „Izvinjavam se što ste bili uvređeni sa …“ pokazuju da je uvređeni upravo kriv, a ne kompanija.
  • Izvinjenja koja počinju sa „Izvinjavam se što smo vas uvredili, ali složićete se da ovo nije bila neka velika uvreda…“ marginalizuje uvredu kao takvu.

Oba tipa izvinjenja treba izbegavati.  Budite iskreni prema sebi i ostalima. Da li ste pogrešili? Ako jeste, onda tako i recite!

8. Nastavite da budete aktivni na socijalnim medijima

Ne ponašajte se kao da se ništa nije dogodilo. Nastavite da odgovarate na komentare i uspešno ćete rešiti nastalu situaciju.